رئیس انجمن فیزیوتراپی اصفهان گفت: با شیوع بیماری کرونا، مجازی شدن آموزش‌ها و استفاده مداوم از موبایل و تبلت، دانش آموزان در معرض خطر ابتلا به دیسک گردن هستند.

ودیعه موثقی رئیس انجمن فیزیوتراپی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها و استفاده مداوم از موبایل و تبلت دانش آموزان در معرض خطر دیسک گردن هستند.

او در ادامه بیان کرد: وزن سر بین ۴ تا ۶ کیلو می‌باشد ، خم کردن سر و نگاه به پایین برای استفاده از گوشی همراه حداقل ۴ الی ۵ کیلو وزن مضاعف بر گردن وارد میکند. بنابر اگر از حالت طبیعی خارج شود به ازای هر یک سانت که سر جلوتر از گردن قرار بگیرد، ۵ کیلو به این وزن اضافه خواهد شد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی اصفهان با تاکید براینکه تکرار عادات ناصحیح هنگام استفاده از تلفن همراه بسیار خطرناک است گفت: در بزرگسالان باعث بیماری‌های گردن درد، فشار عصبی، ضعف عضلات و آرتروز گردن می‌شود که متاسفانه در کودکان میتواند اثرات غیرقابل جبرانی بر جای گذارد و حتی منجر به عمل جراحی شود.

موثقی در پایان گفت: در صورت بروز هرگونه علائمی اعم از سردرد، خستگی مداوم و قرمزی چشم با مراجعه به مراکز فیزیوتراپی نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.